Hopae sool
Závodní pravidla
Cílem těchto pravidel je propagovat hopaesool po celém světě a zviditelnit ho. Rozpoznáváme tři úrovně soutěží:
- Klubová úroveň – všechny technické stupně
- Národní úroveň – vysoký madang a výše
- Mezinárodní úroveň – hopaesool kun a výše
Žádní instruktoři (ani mistři, velmistři) nemohou soutěžit v jakékoliv z těchto úrovních soutěží, ale mohou se účastnit demonstračních soutěží.
Všechny disciplíny je možné vyhlásit pro individuální i týmovou soutěž kromě sebeobrany. Rozdělení na ženy a muže je možné. Použití těchto dvou pravidel (individuální a týmový nebo muži a ženy) závisí na počtu soutěžících.
Rozhodčí musí mít technický stupeň minimálně hopaesool kun.
Disciplína 1 – Kreativní bontae
Používejte typické techniky hopaesool s využitím vlastních tvůrčích nápadů.
- 20 – 40 sekund
- 10 bodů za techniky, 10 bodů za reálnost, rytmus, rychlost
- 5 rozhodčích (minimálně 3), nejlepší a nejhorší výsledek se nebere v úvahu
- Mohou být použity povinné techniky (skok, otočka, kopací technika, minimum úchopových či švihových technik)
Disciplína 2 – Trefování cíle
Pro ukázání přesnosti pohybů hopaesool. Cíle musí být pouze tenisové míčky (v budoucnu budeme moci používat více cílů - plamen svíčky, papír, ping-pongové míčky, ...). Je třeba dbát na bezpečnost všech lidí v hale.
- 5 rozhodčích (minimálně 3), nejlepší a nejhorší výsledek se nebere v úvahu
- Ukazují se 3 techniky (jedna z nich musí být švihová a jedna musí být uchopová) nejlepší a nejhorší výsledek se nebere v úvahu
- Každý rozhodčí může dát max. 20 bodů (přesnost, obtížnost, …)
Disciplína 3 – Volný boj
- Čtverec 5 x 5 metrů, zápas trvá 2 minuty.
- Jeden soutěžící má červenou helmu, druhý modrou. Helma je jediný chránič a musí chránit oči.
- Soutěžící se snaží zasáhnout protivníka pomocí hopae. Zásah do hlavy je okamžité vítězství, zásah kamkoliv jinam přidává 1 bod. 3 body znamenají výhru.
- Po 2 minutách boje vyhrává ten, kdo má více bodů. Pokud je remíza, zápas pokračuje do prvního zásahu.
- 5 rozhodčích, jeden z nich je středový rozhodčí. Hlavní rozhodčí zastavuje zápas a udílí postihy.
- Ostatní rozhodčí jsou rohoví rozhodčí s modrou a červenou vlajkou.
- Když centrální rozhodčí vidí nějakou potenciálně bodovatelnou akci, musí zastavit zápas povelem „Gumman!“. Soutěžící dostane bod, když je udělí minimálně 2 rozhodčí (v případě 3 rozhodčí alespoň 1). Poté centrální rozhodčí opět zahájí boj povelem „kyesok“.
- V případě outu (obě nohy jsou mimo čtverec), pádu, udeření soupeře částí těla, držení, mluvení, neuctivého chování, hlavní rozhodčí udělí varování. 3 varování jednoho soutěžícího znamenají okamžitou prohru.
- Ztráta hopae či způsobení zranění soupeře znamenají okamžitou prohru.
Disciplína 4 - Sebeobrana
- 5 rozhodčích (minimálně 3), nejlepší a nejhorší výsledek se nebere v úvahu
- Každý rozhodčí může dát max. 30 bodů (10 za techniky, 10 za rychlost, rytmus a realitu, 10 za show, hraní a zábavnost)
- 30 – 60 sekund
- Hrdina se brání 2 nebo 3 protivníkům
- Mohou být použity povinné techniky